Bruttolønsportal

Få glade og mere effektive medarbejdere


Med en bruttolønsaftale, giver I jeres medarbejdere mulighed for at shoppe udstyr med skatterabat. Det er enkelt for både medarbejderen og virksomheden, men giver medarbejderen adgang til nyt udstyr med ca. 45% i rabat.

KONTAKT OS

Bruttolønsordningen er for alle

Kort fortalt er en bruttolønsordning en aftale, hvor du som arbejdsgiver giver medarbejderen adgang til personalegoder, som bliver modregnet i medarbejderens bruttoløn.


Dine medarbejdere får billigere adgang til en række produkter som f.eks. IT-udstyr som en ny telefon eller computer samt software, forsikringer, reparationer og garantiordninger. Omkostningerne trækkes direkte fra den ansattes bruttoløn.


På alt udstyr er der All-Risk forsikring inkluderet!


Læs mere om Bruttolønsordningen hos Skat her

4 ting der gør forskellen

1

Billigt udstyr til medarbejderne

Fordi medarbejderne bliver trukket før skat, får medarbejderen det udleverede udstyr med den skatteprocent, som medarbejderen normalt betaler i skat. Det betyder udstyr ofte til ca. halv pris.

2

Portalen håndterer hele processen

Vores portal håndterer hele processen, hvor medarbejderen selv shopper og modtager udstyret. Går udstyret i stykker, håndteres dette også af portalen og af medarbejderen selv. Der er derfor ikke noget arbejde for virksomheden.

3

Nemt løntræk med lidt arbejde

Virksomheden henter en lønfil i portalen, som indlæses i lønsystemet. Herefter trækkes medarbejderen for det udstyr, der er udleveret løbende over deres lønseddel.

4

Begrænset risiko

Virksomheden indgår en leasingaftale for at finansiere udstyret. Der kan desuden tegnes en forsikring, som dækker at op til 10% af arbejdsstyrken pr. år, kan forlade virksomheden, uden yderligere udgifter.

Glade medarbejdere - billigt udstyr

Bruttolønsportal

Indkøbsportal

Aftalesystem

Fil til lønsystem

All-Risk forsikring

20,-

Per måned per bruger

BESTIL

Ofte stillede spørgsmål

  • Hvordan er processen?

    Processen er således:


    1. Kreditburdering

    Vi foretager en kreditvurdering


    2. Oprettelse af aftale

    Såfremt denne er positiv, fremsender I liste med medarbejdere, der skal tilbydes ordningen.


    3. Opsætning af aftale

    Vi aftaler om I ønsker at tilbyde 12, 24, 36 måneders aftale (I kan vælge én eller flere muligheder) - samt om I vil yde et tilskud.


    4. Login til portal

    Vi fremsender velkomstmail inkl. login til portalen til både jeres administrator og alle de valgte medarbejdere.


    5. Shoppen åbnes

    Medarbejderne kan nu shoppe udstyr i 14 dage. Herefter lukkes adgangen igen og åbnes først 12 måneder efter igen.


    6. Udstyr fremsendes

    Medarbejderne modtager nu deres udstyr, direkte til deres hjemmeadresse.


    7. Lønfil indlæses

    I logger ind i portalen og henter lønfilen, som nu indlæses i jeres lønsyste.

  • Hvilke fordele er der for mig som medarbejder?

    Spar penge på udstyret

    Da du trækkes for udstyret før skat, sparer du ca. 40-50% på det udstyr som du køber. Du kan derfor aldrig købe udstyret billigere andre steder.


    Betal lille beløb hver måned

    Du bestemmer selv længden på aftalen (afhænger dog af din arbejdsgiver, hvad de ønsker at tilbyde). Aftalen kan være fra 12-36 måneder.


    Få det udstyr du drømmer om

    Pga. skatterabatten og muligheden for at betale et lille beløb hver måned, får du mulighed for at få netop det udstyr og ikke mindst den model du drømmer om - uden at sætte privatøkonomien over styr.


    Du kan shoppe udstyr én gang pr. år og max. 1 af hver type. Dvs. du kan max. have 1 telefon, 1 computer osv. du har på din aftale ad gangen.


    Fuld forsikring inkluderet

    Sker der noget med dit udstyr, er der inkluderet en All-Risk forsikring der dækker alle former for uheld og skader.


    Frikøbe udstyret

    Når de aftale slutter, kan du frikøbe udstyret. Dette gælder også hvis du stopper i virksomheden.

  • Hvilke fordele er der for virksomheden?

    Glade medarbejdere

    Vi ser ofte at medarbejdere er utilfredse over valget af specielt mobiltelefoner, da telefoner i dag er dyre og derfor bliver der valgt billigere modeller i forhold til dem, som medarbejderen ville have foretrukket. Med Bruttolønsordningen, kan medarbejderen får netop den mobil de ønsker sig, uden at det koster virksomheden ekstra.


    Mulighed for tilskud

    Ønsker I at give medarbejderen et tilskud, til fx en ny mobil, kan vi i portalen indlægge at virksomheden yder et tilskud på fx 4.000,-. Så vil regnestykket se således ud (eksempel):


    iPhone: 15.000,-

    Tilskud: 4.000,-

    Skatterabat (45%): 5.000,-


    Dvs. medarbejderen skal betale 6.000,- og fx. fordelt over 24 måneder er det kun 250,- netto pr. måned.


    Nem administration

    Medarbejderne shopper selv deres udstyr og modtager det på deres hjemmeadresse. Sker der noget med deres udstyr, fejlmelder de det selv i Bruttolønsportalen og da alt udstyr er inkl. All-Risk forsikring, er de beskyttet mod yderligere udgifter.


    I portalen kan hentes fil til lønsystemet, således at medarbejderne bliver trukket det rigtige beløb på deres lønseddel.


    Bruttolønsportal giver overblik

    Virksomhedens administrator får adgang til Bruttolønsportalen, som giver adgang til at se hvilke medarbejdere, der har hvilket udstyr.


    Forsikring ved opsigelse af medarbejder

    Det er muligt at tegne en tillægsforsikring, som træder i kraft hvis I opsiger en medarbejder. Dvs. forsikringen betaler for det udstyr, som medarbejderen har på sin aftale. Forsikringen dækker op til at I kan opsige 10% af jeres medarbejdere på ét år.



    Læs desuden mere om Bruttolønsordningen hos Skat her